Dynamic Variation:
x

There was not an exact match for the language you toggled to. You have been redirected to the nearest matching page within this section.

Choose Language
Toggling to another language will take you to the matching page or nearest matching page within that selection.
Search
Media
Meetings
Travel Trade

Bygland, in het midden van het Setesdal

Het Byglandsfjord meer is 34 km lang en onderdeel van de Otra rivier. Perfect voor recreatieve avonturen.
Geniet van het heerlijke strand langs het meer.

Er zijn meerdere idyllische plekjes langs het meer waar je goed kunt zwemmen en zonnebaden. Als je liever gaat vissen, kun je hier forel en dwergzalm (ook wel bekend als bleke) aan de haak slaan. De stoomboot Bjoren maakt elke zondag een toeristische rondvaart op het meer. Voor als je even wat wilt eten is er een picknickplaats langs de weg, waarbij je uitkijkt op de Reiårsfossen waterval.

In het gebied zijn e rook veel ambachtslieden en kunstenaars die hun producten rechtstreeks uit hun atelier verkopen. Wil je Olga, Orvar, Frøya en Elvira ontmoeten? Je vindt ze bij Elgin.

Bezienswaardigheden in Bygland

Overnachten in Bygland

Wandelen
Het eerste gedeelte van de wandeling volgt en oude houten baan, die later plaats maakt voor een pad dat veranderend van… Read more
Drøymarnuten, Bygland, 710 m.a.s.l.
De wandeling begint op een oude houten spoor aan de noordzijde van de berg. Op weg naar de top op 460 m.a.s.l. zult u mede lopen op bosweg, deels op… Read more
Kvålsnapen - Bygland
Op de 8 september 1941, vier B17c bommenwerpers (Flying Fortress) vlogen vanuit Engeland naar Oslo op de aanval op Duitse schepen. Een… Read more
Het oorlog vliegtuigwrak - Bygland 580 m.a.s.l.
Fånefjell - Bygland Uitgangspunt is de zuidelijke ingang van de Fånefjell tunnel op de RV 9. Vanaf de parkeerplaats kunt u de oude… Read more
Fånefjell - 3,5 km
Begin bij Rv 9 en parkeer bij Årdal kerk. Volg de weg richting Landeskogen. Landeskogen werd geopend rond 1916 voor patiënten met tuberculose. In de… Read more
Uitzichtpunt Landeskogen - 2 km
Mooi wandelpad dat bij de Neset Camping begint. Het eerste gedeelte van het pad gaat steil omhoog. Het pad loopt gedeeltelijk door het bos, maar het… Read more
Toppentochten "Årdalsknapen" - 8 km
Tjuvhola - De grote grot in de berg net ten zuiden van de Neset camping. Gemarkeerd pad vanaf Rv 9. Het pad is ca. 1 km lang, het is steil maar goed… Read more
Tjovhola - 1 km
Schakel vanaf de Rv 9 in de rotonde in Byglandsfjord en volg gemeentelijke weg 305 over de brug naar senum. Aan het volgende kruispunt gaat u rechtsaf… Read more